تعبیر خواب درخت | تعبیرستان
درختفهرست تعبیر خواب - حرف دفهرست تعبیر خواب - حرف د
×
بستن

تعبیر خواب درخت

مطالب زیر را از کتاب کامل التعبیر (معروف به تعبیر خواب ابن سیرین) بازنویسی و منظم کرده ام. چون تجربیات و منابع بیشتری در اختیار دارم ، اگر با مطالب زیر تعبیر خوابتونو متوجه نشدین ازمن‌بپرسید!

فهرست این تعبیر:   تعبیرهای کلی   انواع درخت   اجزاء درخت   حکایت   کاشتن درخت   محل درخت   روی درخت بودن   بریدن یا آسیب درخت   سایر موارد

  تعبیرهای کلی

جابر مغربی می‌گوید: تعبیر هر درختی که خوشبو می‌باشد و میوۀ آن خوشمزه است، مردی پاک و درستکار و دیندار است.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر هر درختی که نزد مردم گرامی باشد، مردی شریف و بزرگوار می‌باشد.
تعبیر هر درختی که از انواع 'درختان میوه‌دار' باشد، مردی ثروتمند است، ولی اگر جزء 'درختان بی‌میوه' است، تعبیرش مردی فقیر می‌باشد،‌‌‌‌‌ ولی جابر می‌گوید: تعبیرش زن می‌باشد.
جابر مغربی می‌گوید: هر چه درخت را بهتر و سرسبزتر ببینی، یـعـنـی دینداری تو بهتر است و هر چه درخت را خشک و ناقص ببینی تعبیرش به کاهش و ضرر و زیان در مال و اموال تو برمی‌گردد.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر هر درختی که خار داشته باشد، مرد بداخلاق و ناسازگار می‌باشد.
جابر مغربی می‌گوید: تعبیر درختی که نوع آن را میشناسی، دین می‌باشد.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر هر درختی که در سرزمینهای عربی می‌باشد، مرد بیابان‌نشین است،‌‌‌‌‌ و هر درختی مربوط به سرزمینهای غیر عربی باشد، مرد غیر عربی است.
بعضی از تعبیرگران می‌گویند: تعبیر درخت، زن می‌باشد.

  انواع درخت

آبنوس: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت آبنوس، مردی است که در کارش دچار سرگردانی و ناتوانی شده است، ‌‌‌‌‌ ولی بعضی از تعبیرگران گفته‌اند: تعبیرش زن یا «کنیزک» است.
آلو: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت آلو، مرد پزشکی است که فائده او به همه می‌رسد.  تعبیر درخت آلوی زرد، شخصی بیمار می‌باشد.
انار: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت انار، شخصی است که مال و نعمت فراوانی دارد، ‌‌‌‌‌ بعضی از تعبیرگران نیز گفته‌اند: تعبیرش زنی ثروتمند و شایسته می‌باشد.
انجیر: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت انجیر، مرد ثروتمند و صاحب‌نعمت می‌باشد.
انگور: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت انگور، زن زیبا و نیکوکار است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای درخت انگور عبارتند از: 1- سود و منفعت 2- ضرر و زیان 3- مرد حیله‌گر 4- جنگ و دشمنی 5- مال «شبهه‌ناک» (همچنین مراجعه شود به قسمت باغ انگور).
بادام: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت بادام، زنی بدکردار می‌باشد، جابر مغربی نیز می‌گوید: تعبیرش مردی بخیل است.
بلوط: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت بلوط، مردی است ناآگاه، و دورو و منافق نسبت به اهل و نزدیکان خویش.
بلیله: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت بلیله، مردی شریف است که سخنانش لطیف است و مشکلات مردم را حل می‌نماید.
پسته: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت پسته، مردی است که ثروتمند و خسیس می‌باشد.
ترنج: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت ترنج، مرد مخالف و خود رأی می‌باشد، ‌‌‌‌‌ بعضی از تعبیرگران نیز گفته‌اند: تعبیرش مردی است که دارای جاه و مقام و نعمت است.
چنار: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت چنار، مرد با برکتی است که فائده‌اش به دوستان و فامیل می‌رسد.
خرما: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت خرما مردی شریف و عالم می‌باشد. اگر ببینی در خانه‌ات درخت خرما داری، یـعـنـی با مرد بزرگی دوست و آشنا می‌شوی. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی درخت خرمای خانۀ خود را بریده‌ای، یـعـنـی شخصی از افراد خانواده و فامیل تو بیمار می‌شود. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی درخت خرمایی که از ریشه خشک شده است را بریده‌ای، یـعـنـی کاری که بر عهده داری ناتمام مانده و دچار بی‌نظمی می‌شود. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی درخت خرمائی که در خانه تو می‌باشد از ریشه خشک شده است، یـعـنـی بین تو و همسرت جدائی می‌افتد. اگر ببینی درخت خرمائی که در خانۀ تو قرار دارد خشک شده و دوباره سبز گردیده است، یـعـنـی اگر بیمار هستی بهبود پیدا می‌کنی. اگر ببینی شاخۀ خرما در دست داری، یـعـنـی صاحب فرزند می‌شوی.
زردآلو: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت زردآلو مرد بیمار می‌باشد.
زرشک: تعبیرگری می‌گوید: اگر ببینی از درخت، زرشک جمع می‌کنی، یـعـنـی با مرد خسیسی خصومت و دشمنی پیدا می‌کنی.
زیتون: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت زیتون مرد با اصل و نسب می‌باشد، ولی مال و اموال کمی دارد و کمتر نیکی می‌کند.
سدر: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت سدر، مردی بزرگ، ولی خجالتی می‌باشد.
سرو: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیرش مردی «عجمی» است که حساس و تیزطبع می‌باشد.
سنجد: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت سنجد مردی است که سخنانش لطیف است و صاحب خدمه و حشم بوده و مردم‌نواز می‌باشد، ولی جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی سنجد از درخت می‌چینی، یـعـنـی از مرد بداخلاقی مال و اموال به دست می‌آوری.
سیب: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیرش مردی «عجمی» است که حساس و تیزطبع می‌باشد.
شفتالو [یا هلو]: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت شفتالو مرد ثروتمند و حکیم و صبور و باوقار می‌باشد. اگر ببینی در باغ، شفتالو میکاری، یـعـنـی صاحب فرزندی می‌شوی که علم و ادب را سریعاً یاد می‌گیرد. تعبیرگری می‌گوید: اگر در بیداری فصل شفتالو باشد و در خواب ببینی که از درخت شفتالو می‌چینی، یـعـنـی از شخص بزرگی به تو سود و منفعت می‌رسد.
صنوبر: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت صنوبر مرد فقیر و بدکردار می‌باشد که نه دنیا دارد و نه آخرت.
عرعر: ابن سیرین می‌گوید: تعبیر درخت عرعر مردی است که کمتر خیر و خوبی می‌کند. اگر ببینی درخت عرعر داری، یـعـنـی با مرد با اصل و نسبی ارتباط و مصاحبت برقرار می‌کنی.
عود: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت عود مرد زیبا و خوش‌سخن و ثروتمند می‌باشد که طبعی لطیف دارد.
فندق: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت فندق مرد «عربی» است که سنگدل می‌باشد و به لهو و خوش‌گذرانی علاقه‌مند است و خیر کمی دارد.
گردو: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت گردو، مرد «عجمی» است که نسبت به اهل و عیال و زن و فرزند خودش بخشنده و سخاوتمند می‌باشد. اگر ببینی روی درخت گردو رفته‌ای، یـعـنـی با مرد بزرگ و سرشناس عجمی رابطه برقرار می‌کنی.
گلابی: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت گلابی، مرد شاد و ثروتمند می‌باشد.
گلنار: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت گلنار مرد شریف و بخشنده و جوانمرد می‌باشد، ‌‌‌‌‌ بعضی از تعبیرگران نیز گفته‌اند: تعبیرش مال و فرزند است.
مورد: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت مورد مرد بداخلاق است که تحمل کردن و صحبت با او سخت می‌باشد و با بقیه سر ناسازگاری دارد، ‌‌‌‌‌ ولی بعضی از تعبیرگران گفته‌اند: تعبیرش مردی «عجمی» و فاضل است که دارای متانت و عزت نفس می‌باشد.
نارگیل: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت نارگیل، مرد جادوگر و دروغگو می‌باشد.
نارنج: حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درخت نارنج مرد بداخلاقی است که تحمل کردن و صحبت با او سخت بوده و مثل آدم‌های مریض، زرد چهره می‌باشد.

  اجزاء درخت

ریشه: ابراهیم کرمانی می‌گوید: تعبیر ریشۀ درخت، موافقت و تسلیم صاحب درخت در دین می‌باشد. اگر ببینی ریشه‌های درخت قوی و محکم هستند، یـعـنـی صاحب درخت زکوت مال خود را به طور کامل می‌دهد، ولی اگر بر خلاف این ببینی، زکوت را به طور کامل نمی‌پردازد.
پوست: جابر مغربی می‌گوید: تعبیر پوست درخت، رزق و روزی می‌باشد. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی پوست درخت قوی و محکم است، یـعـنـی صاحب درخت روزه‌دار می‌باشد.
ساقه: جابر مغربی می‌گوید: تعبیر ساقه درخت، ایمان می‌باشد.
برگ: جابر مغربی می‌گوید: تعبیر برگ درخت، خوبی و زیبایی می‌باشد. ابن سیرین می‌گوید: تعبیر برگ درخت (اگر بروی درخت باشد)، خلق و خوی بینندۀ خواب است (مخصوصاً اینکه در بیداری نیز فصل آن برگ باشد). جابر مغربی می‌گوید: تعبیر برگ درختانی که میوۀ شیرین دارند، اخلاق خوب است و درختانی که میوۀ ترش دارند، اخلاق بد می‌باشد، تعبیر برگ درختانی که از انواع درختان 'بی‌ثمر و بی‌میوه' هستند، پول می‌باشد، ولی بعضی از تعبیرگران می‌گویند: تعبیر برگ درختان 'میوه‌دار'، پول می‌باشد. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی از درخت مقداری برگ سبز کَنده‌ای یا کسی به تو داده است، یـعـنـی اخلاق و خلق و خوی خوبی خواهی داشت. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی از درخت برگ تازه‌ای کنده‌ای، یـعـنـی به اندازه آن پول به دست می‌آوری. اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی برگ درختان را جمع می‌کنی، یـعـنـی به اندازه آن طلا به دست می‌آوری. حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی در فصل پائیز وارد باغی شده‌ای که تا به حال آن را ندیده‌ای و برگ درختانش در حال ریختن می‌باشد، یـعـنـی دچار غم و ناراحتی می‌شوی. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی درخت‌های باغ انگور برگ ندارند، یـعـنـی با زنی که نیکوکار نیست ازدواج می‌کنی و از او خیر و منفعتی به تو نمی‌رسد. اگر ببینی برگ درخت‌های باغ انگور زرد شده است، یـعـنـی بیمار می‌شوی (نحوۀ دفع بلا و گرفتاری).
آب: جابر مغربی می‌گوید: تعبیر آب درخت نماز می‌باشد.
شاخه: ابن سیرین می‌گوید: تعبیر شاخه، فرزندان و برادران و بستگان می‌باشد. اگر ببینی شاخه‌های درخت انبوه و فراوان می‌باشد، یـعـنـی بستگان و خانواده تو زیادتر می‌شوند، ‌‌‌‌‌ ولی اگر انبوه و فراوان نیستند، یـعـنـی بستگان و خانوادۀ او کمتر خواهند شد. اگر ببینی شاخه‌ای از درخت تو کم شده است، یـعـنـی یکی از بستگان تو از دنیا می‌رود (نحوۀ دفع بلا و گرفتاری). اگر ببینی شاخه را از درخت خودت می‌بری، یـعـنـی یکی از بستگان را از خودت دور می‌کنی. اگر ببینی شخص آشنایی به تو شاخۀ باریک درختی را داده است، یـعـنـی از آن شخص به تو سود و منفعت می‌رسد، یا اگر آن شخص غریبه و نا آشنا بود یـعـنـی شخص غریبه‌ای به تو سود و منفعت می‌رساند، ولی اگر آن شاخه خشک باشد، هیچ خیر و یا بدی به تو نمی‌رسد.

  حکایت

مردی نزد ابن سیرین آمد و گفت: در خواب دیدم که هفتاد برگ از درخت را شمرده و به من دادند، ابن سیرین نیز در تعبیر آن گفت: هفتاد ضربه چوب بر تو می‌‌زنند و در همان هفته هفتاد چوب بر او زدند.
سال دیگر باز هم همین خواب را دید و پیش ابن سیرین آمد و خواب را گفت. اما ابن سیرین این بار گفت: هفتاد هزار درهم نقره به تو خواهد رسید و آن مرد گفت: علتش چیست که همین خواب را سال قبل طوری دیگر تعبیر کرده بودی؟ ابن سیرین نیز پاسخ داد که: آن موقع فصل خزان و پاییز بود و درختان خشکیده و برگهایشان ریخته بود، ولی اکنون بهار است و درختان در حال سبز شدن هستند و روی به اقبال دارند و تعبیر همان است که گفتم و آن مرد در آن سال هفتاد هزار درهم به دست آورد.

  کاشتن درخت

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی در خانۀ خودت درخت میکاری، یـعـنـی بنا به نوع درختی که دیده‌ای داماد می‌گیری (برای اطلاع بیشتر به انواع درخت مراجعه کنید).
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی در زمین و ملک خودت تخم یا درخت میکاری، یـعـنـی معاش و معیشت زندگانی تو گسترده می‌شود، حضرت دانیال (ع) نیز می‌فرمایند: یـعـنـی به اندازه آن عزت و جاه و مقام تو بیشتر می‌شود.
تعبیر مرتبط :  کشاورزی و کشتزار   

  محل درخت

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درختی که در خانۀ «پادشاه» باشد، خدمتکار پادشاه است.
تعبیر دیدن هر درختی که در محل نماز خواندن یا مسجد سبز شده است (البته اگر نوع و گونۀ آن درخت برای تو آشنا نیست)، قوت در دین می‌باشد.
جابر مغربی می‌گوید: تعبیر دیدن هر درختی که در جائی به غیر از منطقه و سرزمین مخصوص به آن قرار دارد، مردی غریب است که در آن محل و منطقه وارد می‌شود.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر درختانی که در باغ هستند، مربوط به مال و اموال صاحب باغ می‌باشد.
تعبیرهای مرتبط :  باغ  -  صحرا   

  روی درخت بودن

اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی روی درختی رفته‌ای و از میوۀ آن می‌خوری، یـعـنـی به اندازه آن صاحب مال و اموال می‌شوی یا سخنی میشنوی که باعث شادی و خوشحالی تو می‌شود (مگر درختانی مثل زردآلو که تعبیر آن‌ها خوب نمی‌باشد). اگر ببینی از درخت بالا رفته‌ای، یـعـنـی با مرد بزرگی ارتباط برقرار می‌کنی و آن مرد باعث می‌شود از ترس و نگرانی که گرفتار آن شده‌ای ایمنی پیدا کنی. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی روی درخت بلندی قرار گرفتی، یـعـنـی در کار خودت پیشرفت می‌کنی و کار تو ارتقا می‌یابد.
اگر ببینی از روی درخت افتادی و پای تو شکست، یـعـنـی دچار گرفتاری و بلای بزرگی می‌شوی.
تعبیرهای مرتبط :  میوه باغ   - چیدن میوه   

  بریدن یا آسیب درخت

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیر کندن و قطع کردن درختان این است که در آنجا فتنه بوجود می‌آید. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی درخت خرمای خانۀ خود را بریده‌ای، یـعـنـی شخصی از افراد خانواده و فامیل تو بیمار می‌شود. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی درخت را بریده‌ای یا انداخته‌ای، یـعـنـی صاحب درخت هلاک شده یا حال و روزش دگرگون می‌شود. ‌‌‌‌‌ اسماعیل بن اشعث نیز می‌گوید: اگر ببینی در حال بریدن درختی هستی، یـعـنـی به سختی بیمار می‌شوی یا کسی از اهل و نزدیکان تو از دنیا می‌رود. ‌‌‌‌‌ اگر ببینی درخت را از جا کنده‌ای، یـعـنـی دچار بیماری می‌شوی یا در آن محلی که درخت را کنده‌ای، کسی بیمار شده و از دنیا می‌رود، ‌‌‌‌‌ حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی درختی را از ریشه کنده‌ای، یـعـنـی نعمت و جاه و مقام مردی را از بین می‌بری. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی درختی را با اره بریده‌ای، یـعـنـی از ارتباط و مصاحبت با شخصی که تعبیر آن درخت به او مربوط می‌شود جدا می‌شوی و او را مورد اذیت و آزار قرار خواهی داد.
اگر ببینی باد شدیدی درختان آنجا را کنده و خرابی به بار آورده، یـعـنـی بیماری‌هایی مثل طاعون و سرخچه مردم آنجا را دچار بلا و گرفتاری و مصیبت می‌کند (نحوۀ دفع بلا و گرفتاری).
جابر مغربی می‌گوید: تعبیر درخت‌های خشک بریده، مردم بددین و مذهب می‌باشد که نسبت به مسلمانان آگاهی ندارند.

  سایر موارد

ابن سیرین می‌گوید: تعبیر سایۀ درخت این است که به وسیله مردانی که به تو خدمت می‌کنند به آسایش و راحتی خواهی رسید، ولی اگر سایۀ درخت خار یا درخت بی‌میوه و بی‌ثمر باشد تعبیرش مردی مفسد و بی‌پروا و بی‌دین و ایمان می‌باشد و همچنین به زودی از دنیا خواهی رفت. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی زیر سایۀ درختی نشسته یا خوابیده‌ای، یـعـنـی در پناه مردی خواهی بود که تعبیر آن درخت به او مربوط می‌شود ( برای اطلاع بیشتر به قسمت انواع درخت مراجعه کنید).
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی فرشته‌ها دست تو را گرفتند و به بهشت بردند و زیر درخت طوبی نشستی، یـعـنـی هم در دنیا و هم در آخرت کامیاب می‌شوی، همانطور که در قرآن کریم آمده: ... طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ _ ... خوشی و سرانجام نیک از آن ایشان است (رعد-29).
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی درخت با تو حرف‌های خوشایندی می‌گوید، یـعـنـی کاری می‌کنی که باعث حیرت مردم می‌شود.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی در خانۀ تو یا کسی دیگر درختان فراوان و گوناگونی وجود دارد، به طوری که از داخل و خارج و بالا و پائین، انواع درختان دیده می‌شود، یـعـنـی در آن خانه مصیبتی به وجود می‌آید که به خاطر آن مردم کوچک و بزرگ در آنجا رفت و آمد می‌کنند.
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر درختان میوه‌دار زیادی را ببینی و بدانی که همۀ آن‌ها برای تو می‌باشند، یـعـنـی عمر تو طولانی می‌شود و به پیروزی و بزرگی خواهی رسید.
جابر مغربی می‌گوید: تعبیر درخت‌های خشک بریده، مردم بددین و مذهب می‌باشد که نسبت به مسلمانان آگاهی ندارند.
امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای درخت عبارتند از: 1- «پادشاه» 2- طلا 3- بازرگان 4- مرد مبارز 5- مرد عالم و دانشمند 6- مؤمن 7- کافر 8- عنوان 9- جنگ و دشمنی 10- مرد منافق و دورو.


تعبیرهای مرتبط با موضوع اصلی:
فصل‌ها  -  شکوفه‌ها  -  بیشه  -  هیزم  -  چوب  -  اره  -  تبر  -  سبزه  -  کشاورزی و کشتزار  -  سبزه‌زار  -  گیاه  -  باغ  -  آبنوس   


احمد عبادنژاد ، معبر سایت تعبیرستان هستم. شما می تونید با استفاده از هر یک از گزینه های زیر ، خواب خودتونو به صورت پیام صوتی و یا متنی برای من ارسال کنید تا تعبیرشو خدمت شما عرض کنم.
پرسش های متداول

خواب ظهر تعبیر داره یا باطله؟
خوابهای روز و ظهر و عصر فوق العاده معتبر و صادقه هستند و خیلی باید بهشون توجه داشته باشید و معمولاً هم مربوط به همون روزی هستند که مشاهده شدن.
تعبیر به خیر کردن یعنی چی؟
وقتی گفته شده خوابها را به خیر تعبیر کنید یعنی بر اساس ثواب و خوبی و نیکی (نه اینکه بگید تعبیرش خوبه و هیچ اتفاق بدی نمی افته!).
هرطورتعبیربشه‌همونطوررخ‌میده؟
خوابها دو نوع هستند: 1- راهنما 2- پیشگو.
 خوابهای راهنما شما رو در جهت انجام اعمال خوب راهنمایی میکنن (بنابراین اگه به خوبی تعبیر نشن مسلماً به وقوع نمیپیوندند). ولی خوابهای پیشگو بستگی به تعبیر ما ندارن و به وقوع میپیوندند. 
چرا جدیداً زیاد خواب میبینم؟
مشاهده خوابهای زیاد علتهای مختلفی میتونه داشته باشه. یک علتش اینه که به خوابهای خودتون بیشتر توجه می کنید (یعنی بعد از بیدار شدن به خواب خودتون فکر میکنید یا دنبال تعبیرش میرید). هر چی بیشتر به خواب خودتون توجه کنید، توی شبهای بعد خوابهای بیشتری می بینید و هر چقدر به اونها کمتر توجه کنید همچین نعمتی رو بیشتر از دست میدین.
و یا علتش اینه که به طور طولانی مدت نمی خوابید و به طور متعدد از خواب بیدار میشید. بیدار شدن متعدد باعث میشه که یادآوری خواب بهتر صورت بگیره.
خوابهای من کی تعبیر میشن؟
در مورد به موقع پیوستن خوابها نمیشه به طور دقیق زمان تعیین کرد، اما به طور کلی هر چقدر به صبح نزدیک تر میشیم خوابها سریعتر تعبیر میشن. همچنین خوابهای ظهر هم فوق العاده سریع تعبیر شده و معمولاً برای همون روز یا چند روز بعد هستند.
آیا شما استخاره هم میگیرید؟
استخاره  مثل تعبیر خواب نیاز به تخصص نداره و خودتون هم میتونید به راحتی انجام بدین (فقط مهم اینه که به وقتش استخاره کنید... در واقع استخاره آخرین راهه!).  برای این کار به قسمت استخاره سایت تعبیرستان کرده و توضیحات مختصر اون رو مطالعه کنید و استخاره نمایید.
فقط در خواب عمیق ، رویاها صحیح هستند؟
خیر اینطور نیست .. خیلی وقتها در حالت نیمه خواب و نیمه هوشیار هم رویاهای صادقه مشاهده میشن.
حتی در بعضی موارد نادر در حین بیدار هم ممکنه رویا مشاهده بشه (به این رویاها اصطلاحاً منامیه میگن).
چرا خوابم تعبیرش رخ نداده؟
1- خطای در تعبیر
2- خطای در رویت خواب (یعنی خواب باطلی مشاهده کردین).
3- تغییر تقدیر الهی
4- هنوز زمان به وقوع پیوستنش فرا نرسیده
5- تعبیر شده (منتها دقت نکردین که تعبیر شده)
چرا بین تعبیرها اختلافه؟
برای یک خواب ممکنه فقط یک تعبیر وجود نداشته باشه و تعبیرهای مختلفی رو بشه تصور کرد.
تعبیرهای مختلفی که برای یک خواب وجود داره به معنای این نیستند که یک تعبیر درسته و بقیه غلطه، بلکه ممکنه برای یک نفر یک تعبیر درست باشه ولی برای نفره دیگه یک تعبیر دیگه صحیح باشه، یا برای یک شخص در یک زمان و شرایط یک تعبیر صحیح باشه و در زمان و شرایط دیگه تعبیرهای دیگه صحیح باشه، یا چند تعبیر یا حتی تمامی تعبیرها اتفاق بی‌افته.
با استفاده از شرایط بینندۀ خواب و عناصر خواب میشه فهمید کدوم تعبیر درست تر هستش.
خواب خانومها تعبیرش برعکسه؟
توی بعضی از خوابها برعکسه ولی توی اکثر موارد فرقی بین خواب زن و مرد وجود نداره. تشخیص برعکس بودنش نیاز به بررسی دقیق داره و سلیقه ای و دلبخواهی نمیشه نظر داد!
آیا خوابها مثل حکم قطعی هستند؟
خیر اینطور نیست (فقط خواب چهارده معصوم علیهم السلام بدون خطا هستش و حکم قطعیه)، ولی سرنخ و شاهدی هستند که میتونن ما رو به حقیقت برسونن. یا به عبارت دیگه چون احتمال داره معتبر باشن بنابراین لازمه در موردشون بیشتر بررسی بشه. مثل اینه که یک نفر به شما بگه از اون طرف بری می افتی توی باتلاق .. درسته که شاید حرفش درست نباشه ولی باعث میشه بیشتر احتیاط و بررسی کنیم.
نماد و سمبول یعنی چی؟
یعنی به عنوان مثال توی خواب مشاهده میکنید که پسر عموی شما کشته شد ولی در واقعیت چند روز بعد همسایه شما طی یک تصادف کشته میشه .. در واقع این خواب ربطی به پسرعموی شما نداشت و ایشون فقط نماد و سمبول و مثال همسایه شما بود.
چرا برای تعبیر پول میگیرید؟
چون من هم مثل شما نیاز مالی دارم. بنابراین یا باید یک شغل دیگه داشته باشم (خب مسلماً در این صورت فرصت زیادی برای صرف تعبیر نخواهم داشت). یا باید توی سایت کلی تبلیغات بذارم (خب مسلماً چنین کاری کیفیت سایتو پایین میاره). بنابراین بهترین کار اینه که خود کاربرها هزینه ها رو تامین کنن. البته بعضی وقتها رایگان هم تعبیر میکنم منتها به خاطر ماهیت چنین خوابهایی نمیشه باکیفیت تعبیرشون کرد (چون در معرض مشاهدۀ همۀ بیننده های سایته!).
چیکار کنم انقدر خواب نبینم؟
خب سوال خیلی بدیه!
چون خوابها راهنمای شما برای زندگی بهتر هستند و بنابراین نباید از این بابت ناراحت باشید و ناشکری کنید.
چرا خواب بد، زودتر رخ میده؟
هر چه قدر وضعیت زندگی شما خراب تر باشه خوابهای بد شما هم زودتر به وقوع میپیوندند و خوابهای خوب شما دیرتر!
تعبیر همۀ خوابها رو میدونید؟
خیر.
برای اینکه علم من مثل خیلی از اشخاص دیگه محدوده.
به عنوان مثال گفته شده که ابن سیرین از هر ده تا خواب فقط یک خوابو میتونست تعبیر کنه.
احتلام چیه؟
یعنی بعد از دیدن صحنه های جنسی یا دلهره آور در خواب ، ناگهان در واقعیت به ارگاسم و انزال جنسی میرسید و از خواب میپرید.
چنین صحنه ها و خوابهایی تعبیر ندارن.
شیطان‌نمیتونه‌به‌شکل پیامبردربیاد؟
خیر شیطان توی خواب نمیتونه خودشو به شکل پیامبر و امام دربیاره (منتها به شرطی که در واقعیت و بیداری پیامبر و امام را دیده باشیم!).
یادآوری خوابهای جنسی درسته؟
بعضی از خوابهای جنسی هستند که با یادآوری اونها در واقعیت تحریک جنسی میشیم و شهوت ما بیشتر میشه.
شما نباید این خوابها رو یادآوری کنید و دنبال تعبیرشون باشید! .. چون یا شیطانی و بی تعبیر هستند و یا واقعاً ارزش نداره به خاطر تعبیر چنین خوابهایی دچار تحریک و انحراف جنسی بشید (به ریسکش نمی ارزه).
خوابمو برای بقیه تعریف کنم؟
خیر شما نباید خواب خودتونو برای هر کسی تعریف کنید. چون خوابها جزئی از اسرار و مسائل خصوصی شما هستند و فقط باید برای تعبیرگر و معبر تعریفشون کنید.
شما حتی نباید خواب خودتونو برای کسانی که توی خواب مشاهده کردین تعریف کنید. چون قبلاً هم توضیح داده بودم که اشخاصی که توی خواب مشاهده میکنید به احتمال خیلی خیلی زیاد فقط نماد و سمبول هستند و خوابتون ربطی به اونها نداره!
تعبیربراساس‌روزهای‌قمری‌چطوره؟
توی بعضی از روزهای ماه های قمری اکثر خوابها تعبیرشون برعکسه و توی بعضی دیگه اکثر خوابها با تاخیر رخ میدن.
در کل نیازی نیست شما در این مورد چیزی بدونید! .. چون چنین قانونی شامل همۀ خوابها نمیشه و وظیفۀ معبری مثل من هستش که بدونم روزهای قمری تعبیرها چه وضعیتی دارن (تا در کنار سایر اطلاعاتم بتونم به تعبیر درست تری دست پیدا کنم).
شما فقط به من بگید که چه تاریخی خوابتونو مشاهده کردین (اصلاً هم نیازی نیست تاریخشو به قمری بگید .. بر اساس روزهای شمسی بگید ، من خودم محاسبه میکنم چه روز قمری بوده).
چرااکثرخوابها نمادین ومثالی هستند؟
علتش اینه که مثال زدن خیلی کمک میکنه تا بهتر و راحت تر و سریعتر به مفاهیم پی ببریم. اگه قرار باشه همه چیز بدون مثال و به طور صریح توضیح داده بشه زیاد وقت گیر میشه.
علت دیگه اش اینه که خیلی وقتها با بعضی ها نمیشه به طور مستقیم و صریح صحبت کرد .. چون مقاومت نشون میدن و فرار میکنن و ذهنشون به طورناخودآگاه خوابها رو پس میزنه و فراموششون میکنن. ولی اگه حالت نمادین و مثالی و سمبولیک داشته باشن ، توی حافظه باقی میمونه و پس نمیزنن و راحت تر میپذیرن.
دفع بلایی که پیشگویی شده چطوریه؟
بعضی از خواب‌ها آینده را پیشگویی کرده و می‌گویند که بلا و مصیبت و گرفتاری در پیش است و یا اینکه عمل زشت یا گناهی را مرتکب خواهیم شد.
اگر این خواب‌ها درست و اصطلاحاً صادقه باشند، در واقع از مقدرات الهی می‌گویند و چیزهایی که پیش‌بینی آن شده حتماً به وقوع می‌پیوندند. ولی خداوند متعال راه‌هایی را تعیین کرده که نگذارید آن بلایا به وقوع بپیوندند و در واقع مقدرات خداوند تغییر کند. در اصل خود خداوند مقدرات را بوجود آورده و خود او با کارهایی که در زیر به "بعضی" از آن‌ها اشاره شده است، فرموده که این مقدرات را تغییر می‌دهد:
1- توبه و خودداری از گناه
2- رفتار درست و حساب شده
3- صدقه و خوبی به دیگران
4- دعا و اذکار مختلف (به عنوان مثال آیت‌الکرسی).
مهمترین مورد توبه و خودداری از گناه هستش. اکثر بلاها و گرفتاریها با توبه و خودداری از گناه ، قابل پیشگیری هستند.